Frakt

Frakt och leverans

Leveransvillkor för webbplatsen knall

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du våra villkor.

Fraktkostnaden för beställningar är oberoende av vilket land du vill skicka dem till.

* För alla produkter vars bredd överstiger 2000 mm (200 cm) läggs 50 EURO till fraktkostnaden

* För alla produkter vars bredd överstiger 2400 mm (240 cm) läggs 80 EURO till fraktkostnaden, och för alla produkter vars bredd överstiger 4000 mm (400 cm) läggs 290 EURO till fraktkostnaden.

* Vi utför beställningar inom hela EU, fraktkostnaden för en sådan beställning beror på mottagarlandet och läggs till automatiskt.

Vi förbehåller oss rätten att i undantagsfall debitera en extra fraktavgift för att täcka de faktiska leveranskostnaderna.

Vanliga frågor angående dina beställningar, se nedan:


  • Har jag möjlighet att bestämma en specifik leveransdag för produkterna?

För närvarande är det omöjligt att ordna ett specifikt upphämtningsdatum eller att senarelägga leveransen. Vi rekommenderar dock att du kontrollerar varornas tillgänglighet och leveranstid, så att du kan vara på plats vid leveransplatsen i god tid.

För att stödja våra kunder låter vi varorna skickas till en annan adress. Det alternativ som oftast väljs av kunderna är att få varorna levererade till arbetsplatsen, så att en kollega kan kvittera, vilket gör att du slipper behöva omorganisera frakten. Dessutom måste du komma ihåg att informera lämpliga personer om att det kommer ett paket till dig, så att det inte av misstag avvisas.

Dessutom har vi upptäckt att förutom en hög framgångsfrekvens när det gäller leverans av våra varor, uppstår vissa problem när leveransen sker till en bostadsadress snarare än en arbetsadress. Därför rekommenderas det alltid att kunderna väljer leverans till sin arbetsplats för att undvika problem.


  • Måste jag vara hemma för att hämta leveransen?

Det finns ett behov av att kvittera för alla varor vi säljer, såvida inte paketet är så litet att det kan levereras med vanlig post och läggas i kundens brevlåda.

Om en kund vill att hans produkter ska lämnas hos grannen måste hen fylla i en ruta med leveransinstruktioner som placeras på kassasidan.

Det finns också möjlighet till leverans till arbetsplatsen, men du måste ta hänsyn till paketets storlek så att du kan ta med det hem utan att skada varorna.


  • Kommer de beställda produkterna att levereras i delar?

Vi skickar vanligtvis inte beställningar förrän de är helt ifyllda.

Det finns dock vissa situationer då vi kan ordna en delleverans av de beställda produkterna. Vänligen kontakta oss så får du mer information.

Vid leverans av din beställning i delar debiterar vi inga extra leveransavgifter.


  • Kan de beställda varorna levereras utanför EU?

För närvarande levererar vi endast våra produkter inom Europeiska unionen.

Fullständig information om var vi levererar finns på vår leveranssida.


  • Hur länge behöver jag vänta på mina måttbeställda varor?

Traditionellt levererar vi våra måttbeställda persienner inom 14–20 arbetsdagar.


  • Det finns ingen information om fri frakt när jag lägger till produkter i varukorgen?

Fri leverans erbjuds inte längre för utvalda varor.